授業計画 | 授業形態 | 授業時間外学習 |
---|
【1】 | 授業の説明 | グループ学習、講義 | |
【2】 | Can we acquire a language simply through listening or reading? (1) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【3】 | Can we acquire a language simply through listening or reading? (2) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【4】 | Does practice make perfect? (1) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【5】 | Does practice make perfect? (2) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【6】 | Do language students learn (and retain) what they are taught? (1) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【7】 | Do language students learn (and retain) what they are taught? (2) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【8】 | Do language learners always benefit from correction? (1) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【9】 | Do language learners always benefit from correction? (2) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【10】 | Do children learn languages quickly and easily while adults do not? (1) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【11】 | Do children learn languages quickly and easily while adults do not? (2) | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【12】 | Is a true bilingual someone who speaks two languages perfectly? | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【13】 | Are individual differences a major, perhaps the major, factor in SLA? | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【14】 | Is language acquisition the individual acquisition of grammar? | グループ学習、講義 | 予習、課題 |
【15】 | 総まとめ | グループ学習、講義 | |